بازدیدکنندگان گرامی؛ مقرّرات و شرایط فروش کالا و سیستم در توضیحات زیر آمده است و در صورت ثبت سفارش و خرید، به منزله ی تأیید کلیه ی شرایط زیر خواهد بود و در صورت عدم مطالعه ی این قوانین و بروز مشکلات احتمالی، کلیه ی عواقب و مسئولیت های آن، کاملاً بر عهده ی خریدار بوده و آریا کامپیوتر تحت هیچ شرایطی (تکرار می کنیم تحت هیچ شرایطی!)، هیچگونه مسئولیتی در قبال عدم توجه به توضیحات زیر نمی پذیرد.
(نکته: سوالات پرتکرار کاربران، با فونت قرمز مشخص شده اند.)
بر خلاف تصور عموم، وبسایت آریا کامپیوتر یک فروشگاه اینترنتی نیست. بلکه شبیه به Market Place می باشد. وبسایت آریا کامپیوتر یکی از اولین مجموعه ها در ایران بود که از سال 1390 تجارت مشابه مارکت پلیس را از ابتدا، شروع کرده و تا به امروز نیز ادامه داده است. فروشگاه های اینترنتی در دنیا به دو دسته E-Commerce و Market Place تقسیم می شوند. دسته ی E-Commerce، فروشگاه هایی هستند به صورت مجازی شبیه به فروشگاه های فیزیکی، کالا در انبار خود ذخیره کرده و بر اساس خرید مشتریان، کالاها را از انبار خارج کرده و تحویل مشتریان خود می دهند. ولی دسته ی Market Place روند کار متفاوت هست. این نوع فروشگاه ها بر خلاف فروشگاه های فیزیکی و مجازی، فاقد انبار بوده و کالاها را خودشان خریداری نمی کنند. بلکه با شرکت های واردکننده محصولات، همکاری کرده و کالاهای شرکت های توزیع کننده را از طریق وبسایت به صورت مستقیم فروش می رسانند. (ارسال از انبار شرکت ها تا درب منزل مشتریان) در حقیقت Market Place رابط بین تامین کنندگان و خریداران می باشد. معروف ترین مارکت پلیس های دنیا، وبسایت های Aliexpress, Amazon و Ebay می باشند.
یکی از مهم ترین مزایای شیوه فروش اینترنتی در قالب Market Place، تنوع بسیار بالای محصولات و برندها و در نتیجه انتخاب کاملاً دلخواه و آگاهانه ی محصولات بدون اجبار فروشنده یا سودجویی های دیده شده ی برخی فروشندگان بازاری می باشد. بسیار دیده شده فروشندگان اینترنتی و فیزیکی، کالاهایی که در انبار خود از قبل موجود دارند؛ جهت جلوگیری از خواب سرمایه ی بیشترشان و داشتن سود بیشتر آن کالاها، به خصوص در زمینه ارائه پیشنهاد یا صدور پیش فاکتور خرید سیستم کامل، محصولات خود را که عمدتاً ایده آل مشتریان در آن بودجه و کاربری مورد نظرشان نمی باشد را به خریداران تحمیل می کنند که امری بسیار ناپسند و سودجویانه می باشد. یکی از اصلی ترین اهداف و رسالت های شکل گیری وبسایت آریا کامپیوتر از بدو تاسیس تاکنون، صراحتاً جلوگیری از همین امر سودجویانه می باشد که هیچگونه خرید تحمیلی برای مشتریان صورت نگیرد و کاملاً با نگرش و دید وسیع نسبت به بررسی، مقایسه و در نهایت بهترین خرید، اقدام نمایند.
ثبت سفارش
1- دوست دارم از آریا کامپیوتر خرید کنم. اما هنوز به خرید اینترنتی اعتماد ندارم. چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، سفارش به دست من میرسد؟
مارکت پلیس آریاکامپیوتر، پیشتاز در ارائه ی جدیدترین قطعات کامپیوتر و اقلام دیجیتال در کشور، با اتکا بر اعتبار خود، تلاش می کند قطعات کامپیوتر حرفه ای را با بالاترین تنوع موجودی و معتبرترین گارانتی با قیمتی مناسب و تحویل فوری تقدیم مشتریان خود کند. در همین راستا، با بهره گیری از اساتید مجرب و کارشناس فنی خبره اقدام به مونتاژ، عیب یابی و سرویس سیستم های کامپیوتری می نماید و با ارائه ی خدمات مشاوره، فروش و مونتاژ سیستم های حرفه ای، گام بلندی در این عرصه برداشته و در خدمت مشتریان گرامی از سرتاسر کشور خواهد بود. تجربه ی 10 ساله، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی، نماد ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی، درگاه پرداخت رسمی بانک ملت و سامان و همچنین حضور 5 سال پیاپی به عنوان کاندیدای جشنواره وب و موبایل ایران، به آریا کامپیوتر همواره رسمیت و اعتبار بخشیده است. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد الکترونیک ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از بررسی مجموعه آریا کامپیوتر و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین جمهوری اسلامی، اعطا میشود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد، به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان ها قرار دارد. برای صحت این موارد شما میتوانید در سمت چپ کلیه ی صفحات محصولات و سمت چپ در انتهای تمامی صفحات وب سایت آریا کامپیوتر با کلیک بر روی نماد(های) مورد نظر، از صحت و اعتبار آنان اطمینان حاصل کنید. همچنین آریا کامپیوتر با سابقه 8 سال فعالیت و تحویل موفق سفارشها به بیش از ده ها هزار مشتری و ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان در سراسر کشور، سابقه رضایت بخشی از فعالیت خود ایجاد نموده و همواره به عنوان یکی از پیشروان فروش اینترنتی در زمینه سخت افزار و تجهیزات دیجیتال کامپیوتر در قالب تجارت الکترونیک، نزد مشتریان خود و زنجیره های عرضه کالا شناخته شده است. بنابراین با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنید. ما همواره در سریع ترین زمان ممکن (حتی در ساعات غیرکاری و تعطیلات) پاسخگوی شما خواهیم بود. لازم به ذکر می باشد که در بالا، لوگوی تعدادی از مراکز و ارگان های دولتی را مشاهده می کنید که خریدهایی از این وبسایت داشته و آریا کامپیوتر مفتخر است که با رویی گشاده و تحویل موفق سفارشات این عزیزان، در خدمت این مراکز بزرگ کشورمان بوده است. جهت بررسی صحت و سُقم ادعای مذکور، می توانید از این مراکز استعلام کنید. همچنین شما می توانید خرید خود را تقسیم بندی کرده و در چند مرحله خرید نمایید. در ابتدا خرید سبک و کم حجم داشته باشید. پس از دریافت سفارش و رضایت کلی از خریدتان، می توانید الباقی خریدتان را نیز در یک یا چند مرحله دیگر خرید نمایید. ضمناً مجموعه آریا کامپیوتر در وبسایت دیجی کالا به عنوان فروشنده 728 ام در کشور، دارای پنل فروش بوده و در صورت تمایل از این طریق نیز می توانید با 20% قیمت بالاتر، محصول خود را حتی به صورت پرداخت در مقصد خریداری نمایید.
2- چگونه می توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما برای ثبت سفارش و خرید از فروشگاه اینترنتی آریا کامپیوتر پس از اینکه کالا(ها)ی مورد نظر را بررسی و انتخاب کردید، آن(ها) را به سبد خرید اضافه نموده و به ترتیب (ثبت مشخصات آدرس و شیوه ارسال) مراحل خرید اینترنتی را تکمیل نمایید.
پس از ثبت سفارش، ایمیلی حاوی فاکتور سفارش را دریافت می کنید که نزد آریا کامپیوتر معتبر است.
3- آیا می توان بدون ثبت نام در سایت یا بدون داشتن حساب کاربری، سفارش خود را ثبت نمایم؟
بله. جهت تسریع و راحتی در ثبت سفارش، الزاماً جهت خرید نیازی به ثبت نام و داشتن پروفایل کاربری ثابت در سایت نیست.
4- آیا می توانم بعد از ثبت سفارش آن را تغییر دهم یا کنسل کنم؟
خیر، متاسفانه پس از تایید نهایی سفارش، امکان لغو آن وجود ندارد. مگر آنکه سفارشتان ناموجود باشد. اگر تمایل به تغییر سفارش خود دارید، لطفاً بلافاصله پس از ثبت سفارش از طریق فرم "تماس با ما" با واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید، آن ها حتماً همکاری لازم را در جهت تغییر اقلام یا نحوه تحویل سفارش، شما را راهنمایی خواهند کرد. (سریع ترین راه دریافت پاسخ، ارتباط تلگرامی با پشتیبانی آریا کامپیوتر می باشد.)
5- چگونه می توانم روند ارسال سفارشات خود را پیگیری کنم و از وضعیت آن ها مطلع شوم؟
برای اینکار می توانید از طریق فرم "تماس با ما" سایت اقدام کرده و درخواست اخذ کد رهگیری سفارشات را داشته باشید. (سریع ترین راه دریافت پاسخ، ارتباط تلگرامی با پشتیبانی آریا کامپیوتر می باشد.)
6- آیا میتوانم برای شخص دیگری از فروشگاه اینترنتی آریا کامپیوتر خرید کنم و سفارش من تحویل آن شخص شود؟
بله. شما می توانید در حین ثبت سفارش هنگامی که به مرحله " اطلاعات ارسال" می رسید، با انتخاب "افزودن آدرس جدید"، آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش (به غیر از خودتان) را وارد نمایید.
7- آیا می توانم در روز های تعطیل و نیمه شب نیز سفارشات خود را ثبت کنم؟
بله. شما می توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته و حتی در روزهای تعطیل سفارشات خود را ثبت کنید. بدیهیست در اولین روز کاری، سفارش شما آماده و ارسال می گردد.
8- آیا بعد از ثبت سفارش نیاز است برای اطمینان از درستی یا تایید آن با آریا کامپیوتر تماس بگیرم؟
خیر. همانطور که اعلام شد، پس از ثبت سفارش موفقیت آمیز، ایمیلی حاوی فاکتور خریدتان ارسال خواهد شد و در صورت نیاز یا بروز مشکلی در سفارش، کارشناسان خدمات پس از فروش با شما تماس خواهند گرفت.
9- آیا می توانم سفارش خود را به صورت حضوری یا تلفنی ثبت نمایم؟ ثبت در سایت و تحویل حضوری از انبار چطور؟ (سوال پرتکرار)
خیر. امکان خرید و تحویل حضوری از انبار و خرید تلفنی وجود ندارد. جهت انجام یک خرید سریع و آسان و تحویل به موقع سفارشات به مشتریان عزیز، امکان خرید آنلاین برای شما فراهم شده است که می تواند تجربه خریدی دلچسب را برای شما به ارمغان آورد. مجموعه آریا کامپیوتر جهت جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان خود، روند ثبت سفارش را حتی الامکان کوتاه و ساده در نظر گرفته است تا در کمترین زمان و به راحت ترین شکل بتوانید سفارش خود را ثبت و نسبت به دریافت آن در مقصد اقدام نمایید.
10- در صورتی که خرید من برای شخص دیگری باشد، آیا فاکتور خرید نیز برای شخص تحویل گیرنده ارسال خواهد شد؟
خیر. به طور کلی برای کلیه ی سفارشات، به منظور حمایت از حفظ محیط زیست و جلوگیری از استفاده بی رویه از کاغذ، فاکتور همراه سفارش ارسال نمی شود. چرا که پس از ثبت سفارش، فاکتور نهایی صرفاً به ایمیل سفارش دهنده ارسال می گردد. در صورتی که نیاز به فاکتور فیزیکی داشته باشید، می توانید فاکتور ایمیل شده را پرینت نمایید و جهت استفاده در راستای خدمات پس از فروش، از آن بهره ببرید. این فاکتور قطعاً نزد آریا کامپیوتر معتبر خواهد بود.
پرداخت
11- چگونه می توانم مبلغ خرید خود را پرداخت کنم؟
همه مشتریان عزیز مارکتینگ آریا کامپیوتر می توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت های بانکی که عضو شبکه شتاب هستند، مبلغ خرید خود را پرداخت نمایند. همچنین جهت واریز ما به التفاوتها (در صورت تغییرات در قیمت سفارش) از منوی اصلی سایت واقع در بالای صفحه، گزینه "پرداخت آنلاین" می توانید اقدام نمایید.
12- آیا می توانم بدون واریز وجه، ثبت سفارش نموده و پس از دریافت سفارش خود، مبلغ آن را در مقصد پرداخت نمایم؟ (سوال پرتکرار)
خیر. متاسفانه در حال حاضر چنین امکانی در آریا کامپیوتر فراهم نمی باشد و کلیه ی سفارشات صرفاً از طریق وبسایت و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی بانک سامان انجام می شود. تمامی کالاهایی که در آریا کامپیوتر به فروش می رسند به صورت تضمینی کاملاً نو و دست اول بوده و تحت هیچ شرایطی کالای دست دوم یا استفاده شده و غیرآکبند فروخته نخواهد شد. پرداخت آنلاین در آریا کامپیوتر کاملاً امن بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. پشتیبانی آریا کامپیوتر کاملاً پاسخگوی شما عزیزان بوده و تمام تلاش خود را می کند تا یک خرید امن با خیالی آسوده را تجربه کنید. در صورت بروز هر گونه سوال و ابهام در این مورد، با پشتیبانی آریا کامپیوتر در تلگرام در ارتباط باشید. ما همواره در سریع ترین زمان ممکن (حتی در زمان های غیرکاری و تعطیلات) پاسخگوی شما خواهیم بود.
13- در صورتی که پرداخت اینترنتی و ثبت سفارش ناموفق باشد و مبلغ آن از حسابم کسر شود، چه کار کنم؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت آنلاین، شبکه بانکی یا اینترنت شما قطع شود یا به دلایل دیگر (مانند استفاده از ف.ی.ل.ت.ر شکن یا V.P.N) پرداخت ناموفقی انجام گیرد. معمولاً در این حالت پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت را برطرف کرده و آن مبلغ را بین 1 تا 72 ساعت کاری به حسابتان عودت می دهد. در صورتی که پس از 72 ساعت مبلغ کسر شده به حسابتان بازگشت نخورد، با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف گردد.
14- آیا می توانم مبلغ سفارش خود را به صورت اقساط یا چکی بپردازم؟ آیا آریا کامپیوتر فروش همکار به قیمت پایین تر از سایت دارد؟
خیر. کلیه ی سفارشات در آریا کامپیوتر فقط به صورت نقدی تسویه می شود. به طور کلی آریا کامپیوتر فروش همکار زیر قیمت سایت ندارد. قیمت سایت، قیمت های نهایی محصولات می باشند. مگر آن که به صورت عمده و تعداد خریداری نمایید تا تخفیف لحاظ گردد. برخی کالاها حتی تعداد بالا نیز تخفیفی ندارند.
15- آیا پرداخت اینترنتی در آریا کامپیوتر امن است؟
ما سعی کرده ایم پرداخت اینترنتی را به گونهای طراحی کنیم که امن و راحت باشد. با وجود این، شما نه تنها برای خرید ما؛ بلکه هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی، برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
- با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar) در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https همراه با لوگوی قفل سبز رنگ که به معنای Secure بودن پیج مربوطه می باشد، وجود داشته باشد.
- قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی یا سبز رنگ در قسمت بالا و سمت چپ صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید. در صورت عدم مشاهده این قفل، از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
16- چرا در سایت آریا کامپیوتر حداقل میزان خرید بایستی 500,000 تومان باشد؟ امکان ثبت سفارش پایین تر از این رقم به هیچ شکلی وجود ندارد؟ (سوال پرتکرار)
متاسفانه به سه دلیل امکان ثبت سفارش زیر این رقم در سایت به هیچ شکلی وجود ندارد: دلیل اول: اینگونه محصولات معمولاً از نظر ابعاد بسیار کوچک هستند و قابل بسته بندی ایمن نمی باشند. به همین جهت، خارج از استانداردهای متعارف بسته بندی آریا کامپیوتر بوده و امکان بسته بندیشان برای مجموعه میسر نمی باشد. دلیل دوم: هزینه ارسال این مرسولات به نسبت ارزش قیمتی آن، صرفه اقتصادی به همراه ندارد. به عنوان مثال هزینه ارسال یک کالای 300,000 تومانی حدود 80,000 تومان می شود که پرداخت آن عقلانی نیست. دلیل سوم: عدم داشتن صرفه اقتصادی برای مجموعه آریا کامپیوتر می باشد که سود بسیار ناچیزی برای مجموعه دارد و فروش آن رو توجیه پذیر نمی کند.
17- آیا در آریا کامپیوتر قیمت محصولات پایین تر از بازار است؟ و آیا موجودی و قیمت محصولات در سایت به روز هستند؟
قیمت تمامی کالاها در آریا کامپیوتر میانگین بازار تهران بوده و بعضاً شامل اِرسال رایگان به عنوان تخفیف نیز می شود. سیاست قیمت گذاری، همواره مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده بوده است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها، قیمتهای مصرف کننده است که غالباً توسط شرکت یا تأمین کننده رسمی توزیع آن محصول به صورت نرخ مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل، نوسانات ارز، مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار، تعیین میشود. قیمت کلیه ی محصولات در سایت به صورت روزانه بروزرسانی می شوند. ولی این به معنای به روز بودن مطلق موجودی و قیمت تمامی کالاهای وبسایت نمی باشد.
18- آیا احتمال دارد پس از ثبت سفارش در سایت، قیمت کالا(هایی) که سفارش دادیم، دچار تغییر قیمت شود یا سفارش ناموجود باشد؟ (سوال پرتکرار)
بله. ممکن است به دلیل نوسانات نرخ ارز، تغییرات قیمت ناگهانی شرکتهای داخلی بدون اطلاع قبلی و ناموجودی ناگهانی محصول از طرف انبار ما، شرکت واردکننده و در بازار، قیمت کالا(هایی) که سفارش دادید، کاهش/افزایش پیدا کرده و یا کالا ناموجود شود. در صورت کاهش قیمت، طبق شماره کارتی که هنگام سفارش از شما اخذ می شود، مبلغ به حسابتان باز خواهد گشت و مبلغ اضافی استرداد می گردد. در صورت افزایش قیمت ناچیز، آریا کامپیوتر ما به تفاوت را از حساب مجموعه تامین کرده و از شما هزینه ی اضافی اخذ نمی شود تا متضرر نشوید. ولی در صورت افزایش قیمت زیاد، از طریق شماره کارتی که هنگام ثبت سفارش در قسمت آدرس ها درج می کنید، مبلغ به حسابتان بازخواهد گشت. آریا کامپیوتر جهت بازگشت وجه بسیار سریع عمل کرده و در طی چند ساعت در همان روز ثبت سفارش شما یا نهایتاً به صورت تضمینی حداکثر تا 48 ساعت کاری، مبلغ را استرداد خواهد کرد. لازم به ذکر می باشد که حتی پس از استعلام موجودی/قیمت و دریافت تایید از ما و ثبت سفارشتان در سایت، باز هم تضمین 100% و قطعی مبنی بر قیمت و موجودی دقیق سفارش مورد نظر نیست! چرا که با در تماس تلفنی و پشتیبانی آنلاین ناگزیریم به کلیه مشتریانی که نسبت به استعلام موجودی/قیمت سفارش مراجعه می کنند، تایید اعتبار موجودی و قیمت محصولات سایت را ارائه کنیم. بنابراین تنها پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه، سفارشات در زمره پردازش نهایی قرار می گیرند و در صورت وجود تغییرات قیمت یا موجودی، مطابق با توضیحات فوق الذکر، مبلغ به حسابتان باز خواهد گشت. بنابراین چنانچه خریدار گرامی، جزو همکاران باشد و برای مشتری خود اقدام به خرید از وبسایت ما نماید، لازم به ذکر است تا خاطرنشان کنیم هیچ قول و تضمینی از این بابت به مشتری خود ندهید. آریا کامپیوتر تاکید ویژه می نماید که در این مورد، کوچکترین مسئولیتی نخواهد داشت. در صورت درج شماره کارت غلط و غیرمرتبط و همچنین نوسانات قیمت بیشتر در حد فاصل خرید شما تا بازگشت وجه توسط این مجموعه، آریا کامپیوتر باز هم تأکید ویژه می نمایند که هیچگونه تعهد، مسئولیت و جبران خسارتی در قبال عدم توجه خریداران گرامی به توضیحات فوق الذکر نداشته و 100% مسئولیت به طور تمام و کمال بر عهده خریدار می باشد. فلذا تنها با قبول شرایط کلیه مطالب این صفحه، اقدام به ثبت سفارش نمایید تا خدایی ناکرده شرمنده شما نباشیم.
ارسال سفارش
19- پس از اینکه سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می کشد به دستم برسد و از چه طریق آن را رهگیری کنم؟ (سوال پرتکرار)
زمان رسیدن سفارش با توجه به عواملی نظیر مقصد و نحوه تحویل سفارش، متفاوت است.
اگر مقصد ارسال سفارش تهران باشد، حتی الامکان در همان روز ثبت سفارش (تایم کاری) سفارش به دستتان خواهد رسید. (گاهی اوقات تنها 1 ساعت پس از ثبت سفارش، مرسوله تحویل می شود!)
اگر مقصد ارسال شهرستان باشد، بین 1 الی حداکثر 7 روز کاری (بسته به انتخاب نوع روش ارسال، متفاوت) سفارش به دستتان خواهد رسید.
چنانچه کالاهای سفارشتان، تعداد زیادی بوده و سنگین وزن محسوب می شوند؛ جهت صرفه جویی در هزینه ها، پیشنهاد می شود روش ارسال باربری یا ترمینال را انتخاب نمایید.
برای رهگیری سفارشات با استفاده از کدی که در اختیارتان قرار می گیرد، برای مرسولات پستی از طریق این لینک و برای مرسولات تیپاکس از طریق این لینک می توانید اقدام نمایید.
20- آیا می توانم پس از ثبت سفارش، از طرف خود به انبار آریا کامپیوتر پیک بفرستم و سفارشم را پیک بنده دریافت نماید؟
خیر. کلیه ی سفارشات به مقصد تهران توسط سامانه "الوپیک" که مرقوم به صرفه ترین پیک سطح شهر تهران می باشد، تحویل مشتریان گرامی خواهد شد و جهت جلوگیری از هرگونه اشتباه و هرج و مرج، به هیچ عنوان امکان ارسال پیک شخصی به آریا کامپیوتر وجود ندارد.
21- هزینه ارسال سفارش چقدر است؟ (سوال پرتکرار)
هزینه ارسال سفارش با توجه به ابعاد و وزن کالا(ها)ی سفارش داده شده، آدرس تحویل آن و شیوه ارسال متفاوت است.
اما به صورت میانگین سفارشات تهران و کرج چنانچه شامل ارسال رایگان نشوند، حدود 20 الی 150 هزار تومان. (با توجه به مسافت مبدا تا مقصد)
سفارشات شهرستان با استفاده از روش تیپاکس، پست، باربری و ترمینال بین 20 الی 200 هزار تومان. (با توجه به وزن هر مرسوله)
22- آیا می توانم سفارش خود را در روز و ساعت دلخواه تحویل بگیرم؟
بله. فقط برای مشتریان شهر تهران کافیست هنگام ثبت سفارش، در بخش توضیحات ساعت و روز دلخواه تحویل سفارش خود را ذکر کنید. برای مشتریان گرامی شهرستان، این امکان وجود ندارد.
23- سفارش ها چه زمانی به پست و تیپاکس تحویل داده می شوند؟
کلیه ی سفارشات همه روزه، تا 2 بعد از ظهر، تحویل ارگان حمل و نقل مربوطه خواهند شد. بدیهیست سفارشاتی که به مقصد شهرستان باشند و از این زمان به بعد در سایت ثبت شوند، در روز کاری بعد، ارسال خواهند شد.
خدمات پس از فروش
24- در صورت داشتن مشکل فنی کالا تا چند روز امکان بازگرداندن محصول وجود دارد و آیا تعویض می شود؟ همچنین در رابطه با قطعات کامپیوتر چنانچه قطعه ی خریداری شده، سازگار با قطعه ی دیگر نباشد، تعویض می گردد؟
مهلت تست محصولات در وبسایت 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش می باشد. در صورت وجود خرابی و اطلاع آن، ما با شرکت تامین کننده کالا مذاکره کرده و در صورت امکان و قبول شرکت تامین کننده، کالای معیوب با مدل نو تعویض خواهیم کرد. (در مورد سخت افزار مشروط بر آن است که بر روی کیس یا مادربرد پیچ نشده باشد.) در صورت عدم پذیرش شرکت تامین کننده، محصول معیوب بایستی به شرکت گارانتی ارجاع داده شود. در این زمینه می توانیم به مشتریان گرامی کمک کنیم و مشتریان کالا را برای ما ارسال کنند و مسئولیت ارسال کالا به شرکت گارانتی را به عهده بگیریم. ولی ترجیحاً خود مشتریان اگر مستقیماً اقدام کنند، پیگیری روند خدمات پس از فروش محصول، بسیار روان تر و سریع تر خواهد بود. خیالشان نیز راحت تر است.
در صورتی که قطعه ای خریداری کردید و آن قطعه سازگار با قطعه ی دیگری نباشد، به طور کل و معمول، امکان بازگشت کالا یا تعویض آن وجود ندارد. ولی در صورت بلامانع دانستن تامین کننده، امکان تعویض وجود دارد. ضمناً کلیه ی هزینه های حمل و نقل از نزد مشتری تا انبار و از انبار تا شرکت گارانتی کننده (رفت و برگشت)، بر عهده ی مشتری می باشد.
25- آیا همه ی محصولات موجود در سایت شامل 24 ساعت مهلت تست می باشند؟ همچنین آیا می توان از آریا کامپیوتر محصولی بدون گارانتی با مهلت تست و با قیمت ارزان تر خریداری کرد؟
خیر. سی پی یو، هارد، اس اس دی و مانیتور (به جز داشتن بیش از 3 پیکسل سوخته) هیچ مهلت تستی ندارند. ولی سایر محصولات شامل 24 ساعت مهلت تست، پس از دریافت هستند. آریا کامپیوتر تعهد و تضمین می نماید که کلیه کالاهای موجود در سایت، دارای گارانتیِ اصالت و سلامت فیزیکی بوده و به شرط آکبند بودن به فروش رسیده و خدمت مشتریان گرامی تحویل یا ارسال می گردد. در مورد محصول بدون گارانتی با قیمت پایین تر نیز می توانید از طریق فرم تماس با ما، با آریا کامپیوتر در ارتباط بوده و کالای مورد نظر را که نیاز دارید بدون گارانتی با قیمت پایین تر خریداری کنید، اعلام کنید. بستگی به کالای مورد نظر شما دارد. برخی کالاها امکان فروش بدون گارانتی آن وجود دارد که البته در سایت آریا کامپیوتر هرگز درج نمی شوند.
26- آیا تاریخ شروع گارانتی محصولات از روزی که خرید می کنیم، محاسبه می شود؟ اگر پاسخ منفی است؛ آیا می توانیم جهت خرید، محصولی با بیشترین تاریخ انقضا را انتخاب نماییم؟ همچنین محصولاتی که در سایت 2 یا 3 نام شرکت گارانتی در صفحه ی آنها درج شده است، می توان یکی از گارانتی های مورد نظرمان را انتخاب نماییم؟ (سوال پرتکرار)
خیر. محصولات دارای گارانتی، داری ضمانت نامه اصلی شرکت واردکننده می باشند و بر روی محصول، به صورت برچسب چسبیده یا داخل پک محصول، کارت گارانتی موجود می باشد و انقضای گارانتی آن توسط شرکت گارانتی بر روی آنها درج شده است. معمولاً بین 1 الی 6 ماه ممکن است تاریخ شروع گارانتی محصول گذشته باشد که با توجه به خواب سرمایه و ماندن کالا در انبار تامین کنندگان، امری کاملاً طبیعی و متداول است. اما مجموعه آریا کامپیوتر در این مورد، هیچگونه مسئولیتی نپذیرفته و تضمین چنین شرایط گارانتی را برای کلیه ی کالاهای موجود در وبسایت نمی دهد. امکان انتخاب محصول با بیشترین زمان باقی مانده ی گارانتی تحت هیچ شرایطی وجود ندارد و انتخابی نیست. همچنین محصولاتی که در صفحه ی آنها از 2 یا 3 گارانتی نام بردیم، نمی توانید یکی از این گارانتی ها که مد نظرتان می باشد را انتخاب نمایید و تنها پس از خرید و دریافت سفارش، می توانید نام شرکت گارانتی کننده محصول و میزان باقی مانده از گارانتی محصول را مشاهده نمایید. تغییرات در زمان گارانتی برخی از گروه محصولات، کاملاً بنا به تصمیم شرکت واردکننده یا شرکت خدمات پس از فروش محصولات می باشد و شرکت ها بدون اعلام قبلی در این زمینه مختار هستند مدت زمان گارانتی محصول خود را تغییر دهند. فلذا مجموعه آریا کامپیوتر در قبال اینگونه تغییرات نیز هیچگونه تعهد و مسئولیتی ندارد.
27- آیا تمام محصولاتی که از آریا کامپیوتر خریداری می شوند، پلمپ هستند؟ اگر پلمپ نبودند، تکلیف چیست؟
خیر. آریا کامپیوتر موظف است صادقانه اعلام کند برخی از کالاها (مانند مادربرد، رم، کارت گرافیک، پاور، خنک کننده ها و ...) پس ورود به ایران؛ به دلیل انجام فرآیند گارانتی شدن در شرکت وارد کننده، از حالت پلمپ خارج شده و شرکت های بزرگ کامپیوتری در کشور و تامین کنندگان رسمی، به صورت غیرپلمپ کالا را عرضه می کنند. در پلمپ نبودن کارتن و بسته بندی برخی از قطعات، آریا کامپیوتر تضمین می نماید که هیچ نقشی نداشته و کلیه ی کالاهایی که در آریا کامپیوتر به فروش می رسد، کاملاً آکبند، نو و دارای تضمین اصالت و سلامت فیزیکی می باشند.
28- آیا شکستگی کالای مربوطه شامل مهلت تست می شود؟
خیر. کلیه ی سفارشات بسته بندی مناسب و ایمن می شوند و کالای شکسته به دست مشتریان نخواهد رسید.
ولی احتمال خیلی ناچیزی وجود دارد که بر اثر حمل و نقل نامناسب و غیرایمن توسط سیستم حمل و نقل داخلی، سفارش مربوطه علی رغم بسته بندی مناسب، آسیب فیزیکی یا شکستگی داشته باشد که مسئولیت آن به عهده ی شرکت حمل و نقل و گیرنده می باشد. برای جلوگیری از این مشکل و رعایت احتیاط لازم، نزد مامور تحویل سفارش خود را باز کرده و سلامت فیزیکی آن را چک نمایید. کلیه ی محصولات قبل از بسته بندی در آریا کامپیوتر اصالت و سلامت فیزیکی آن کاملاً بررسی و چک می شود و در صورت وجود مشکلی، از بسته بندی و ارسال آن خودداری می گردد. فلذا در صورت بروز شکستگی کالای مربوطه، آریا کامپیوتر مسئولیتی نمی پذیرد.
29- اگر کالایی که دریافت کرده ام با آنچه در سایت سفارش داده ام مغایرت داشت، باید چه کار کنم؟
در صورت مشاهده ی هر گونه مغایرت، بلافاصله و بدون باز کردن پلمپ کالای مربوطه، لطفاً مراتب را تا حداکثر 24 ساعت به خدمات پس از فروش وبسایت اطلاع دهید. سپس جهت بازگشت و تعویض کالا با شما هماهنگی لازم خواهد شد. کلیه ی هزینه های رفت و برگشت کالای مغایرت دار، توسط آریا کامپیوتر پرداخت می گردد. روال به این صورت می باشد که شما کالا را برای مجموعه آریا کامپیوتر ارسال می کنید. پس از دریافت محصول توسط همکاران ما، کالا از نظر فیزیکی و آکبند بودن چک می شود که مطابق با کالای تحویلی به شما باشد. در صورت تایید و عدم وجود مشکل در کالا، کالای صحیح مطابق با سفارش با هزینه ارسال رایگان خدمت مشتری گرامی مجدداً ارسال می گردد. در صورت عدم موجودی، مبلغ کالا عیناً به حساب مشتری واریز می گردد. در صورت عدم ارسال کالا توسط مشتری و عدم همکاری لازم در مورد مرجوعی کالا، کلیه ی مسئولیت ها به عهده مشتری بوده و پس از پایان زمان 24 ساعت، آریا کامپیوتر هیچگونه مسئولیتی مبنی بر مرجوعی یا تعویض کالا یا جبران خسارت هزینه های ارسال نمی پذیرد. نکته فوق العاده مهم: چنانچه پلمپ کالا از وضعیت اولیه خود خارج شده و باز شده باشد یا کالای شما مشمول کالاهایی باشد که فاقد مهلت تست هستند مثل پردازنده و هارد، مجموعه ما از پذیرش آن محصول کاملاً معذور بوده و 100% مسئولیت بر عهده مشتری گرامی است. (حتی اگر مدل اشتباه برای شما ارسال شده باشد!)
سوالات متفرقه
30- جهت خریدهای سازمانی، شرایط اخذ پیش فاکتور و فاکتور رسمی برای مشتریان حقوقی چگونه می باشد؟ آیا گواهی ارزش افزوده ارائه می شود؟
صدور پیش فاکتور، فقط یکبار بدون مهر و همراه با امضا انجام می شود و تحت هیچ شرایطی پیش فاکتور رسمی با تعداد بیش از 1 عدد و با مهر صادر نمی شود. پس از تسویه حساب کامل نیز فقط 1 فاکتور نهایی رسمی همراه با مهر و امضا تقدیم می شود. کپی گواهی ارزش افزوده معتبر نیز در صورت درخواست متقاضی، همراه با فاکتور نهایی پس از تسویه حساب کامل، جهت ارسال ضمیمه می گردد. نکته مهم: طبق قوانین امور مالیاتی کشور؛ فاکتور نهایی رسمی همراه با مهر و امضا، فقط با احتساب 9% مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و صادر می شود و تحت هیچ شرایطی فاکتور رسمی بدون دریافت مالیات بر ارزش افزوده و همراه با زیاداظهاری یا کم اظهاری صادر نمی گردد.
31- آیا تلفن همراه های موجود در سایت، ریجستر شده می باشند؟
بله. کلیه ی تلفن همراه های موجود در سایت، کاملاً از مراجع قانونی وارد کشور شده و به صورت کاملاً تضمینی از طرف وبسایت آریا کامپیوتر، به صورت ریسجتر شده با گارانتی اصلی بوده و با اِرسال کد IMEI به سامانه همتا، قابل فعالسازی می باشند. در وبسایت آریا کامپیوتر هیچ مدل تلفن همراهی با گارانتی های متفرقه یا اینترنشنال به فروش نمی رسد.
32- آیا در صورت نیاز به یک صفحه کلید با رنگ سوییچ خاص مورد نظرمان، امکان انتخاب و تعیین رنگ آن وجود دارد؟
خیر. به طور کلی و معمولاً شرکت های مختلف واردکننده در ایران تک رنگ سوییچ از صفحه کلیدهای خود وارد می کنند و امکان انتخاب رنگ آن ها وجود ندارد. در صورت موجود بودن رنگبندی در بازار ایران نیز امکان تعیین آن وجود ندارد و از این بابت آریا کامپیوتر معذور می باشد.
اسمبل سیستم ها
33- آیا در صورت خرید قطعات یک سیستم کامل، آریا کامپیوتر اسمبل می کند؟
بله. کافیست از بخش "لیست محصولات"، وارد بخش "خدمات سفارشی سیستم کامل" شده و خدمات مورد نیاز خود را به سبد اضافه نمایید.
34- آیا در صورت خرید یک سیستم کامل اسمبل شده، کارتن ها و مدارک گارانتی قطعات هم همراه سیستم ارسال می شود؟
بله. کلیه ی اقلام، کارتن ها و مدارک گارانتی مربوط به سیستم شما همراه سفارشتان ارسال خواهد شد.
35- آیا سیستم هایی که اسمبل می شود، اورکلاک هم می کنید تا از حداکثر بازدهی سیستم بهره برده شود؟
خیر. به طور معمول ما سیستم های خریداری شده توسط مشتریان گرامی را اورکلاک نخواهیم کرد. در صورتی که نیاز به اورکلاک سیستم داشته باشید، از بخش خدمات سفارشی سیستم کامل، این خدمت را نیز به سبد خرید خود اضافه کرده تا سیستم به صورت استاندارد اورکلاک شده و تست پایداری آن نیز انجام و تحویلتان شود.
36- آیا در صورت خرید سیستم کامل، شامل گارانتی کل کیس نیز می شود؟ در صورت خرابی سیستم در مدت استفاده، آریا کامپیوتر پاسخگو خواهد بود؟
خیر. سیستم هایی که در آریا کامپیوتر اسمبل می شوند، به طور معمول شامل گارانتی یا خدمات پس از فروش از طرف ما نیستند. اما در صورت بروز مشکلی حین اسمبل توسط کارشناس فنی ما در دفتر فنی آریا کامپیوتر، کالای معیوب رایگان تعویض می گردد. همچنین می توانید با پرداخت 5% مبلغ کل سیستم، آن را گارانتی شده تحویل بگیرید. (گارانتی آریا کامپیوتر تنها منوط به انتخاب کلیه ی قطعات اصلی سیستم توسط این مجموعه می باشد و آریا کامپیوتر هیچگونه مسئولیتی در قبال خرابی سیستم هایی که قطعاتشان توسط خود مشتریان انتخاب و خریداری می شود، ندارد.) گارانتی آریا کامپیوتر به مدت 5 سال بوده و در صورت خرابی سیستم، کلیه ی هزینه های ایاب و ذهاب، عیب یابی و سرویس، ارسال و دریافت قطعات از گارانتی بر عهده آریا کامپیوتر می باشد و هیچ هزینه ی دیگری (در صورت عدم نیاز به تعویض قطعه) مشتری پرداخت نمی کند. در صورتی که تمایل به گارانتی سیستم کامل نداشته باشید، کلیه ی قطعات دارای گارانتی اصلی می باشند و در صورت هر گونه خرابی، شرکت گارانتی کننده محصول، موظف به ارائه خدمات پس از فروش می باشد و هیچگونه خدماتی از این بابت آریا کامپیوتر ارائه نخواهد داد و کلیه ی مسئولیت های ثانویه کاملاً بر عهده ی مشتری می باشد. چنانچه در صورت عدم تمایل به گارانتی سیستم، در مدت زمان استفاده از سیستم، خرابی برای سیستم به وجود آمد، جهت کمک به مشتری عزیز، می توانید سیستم را به دفتر فنی آریا کامپیوتر ارسال نموده و توسط کارشناسان ما بررسی و عیب یابی می شود و در صورت معیوب بودن قطعه ای، کالا از طرف آریا کامپیوتر به شرکت گارانتی کننده جهت انجام امور خدمات پس از فروش، ارسال خواهد شد که عمدتاً بیش از 20 روز زمان بر هستند. در اینصورت کلیه ی هزینه های ارسال و دریافت محصولات به شرکت گارانتی، هزینه ی عیب یابی و رفت و برگشت سیستم از مبداً تا مقصد (هر دو مسیر) کاملاً بر عهده مشتری می باشد و آریا کامپیوتر پرداخت هیچگونه هزینه ای را تقبل نخواهد کرد.
37- هزینه ی ارسال سیستم تا شهرستان مقصد چقدر می باشد؟
معمولاً هزینه ی حمل و نقل و اِرسال سیستم به مقصد (داخل کشور) حداقل 200,000 تومان و حداکثر 500,000 تومان (در روش اِرسال تیپاکس یا باربری) خواهد بود که بسته به شیوه های متفاوت اِرسال، تعداد کارتن های اِرسالی، وزن مرسولات و موقعیت جغرافیایی مقصد، این رقم می تواند بیشتر باشد. نحوه ی پرداخت این هزینه، معمولاً به صورت پس کرایه و پرداخت در محل (مقصد) می باشد. چنانچه سیستم شامل تخفیف گردد، امکان دارد این هزینه به منزله تخفیف، توسط آریا کامپیوتر پرداخت شود.
گواهینامه نمایندگی رسمی برند Asus در ایران - اعطا شده به آریا کامپیوتر: